Symbole powiatu

starostwo powiatowe pruszkow herb

Herb Powiatu Pruszkowskiego to tarcza dwudzielna z lewa w skos. W czerwonym polu srebrny orzeł mazowiecki, w błękitnym – złoty rycerz z mieczem i tarczą, na srebrnej tarczy zielony smok czerski. Zastosowana symbolika odwołuje do historii i tradycji tych ziem. Nawiązuje ona do historycznego herbu Mazowsza – orła białego bez korony oraz do herbu księstwa czersko-warszawskiego przedstawiającego dwa białe orły i dwa zielone smoki w polach naprzemianległych. Symbole te widniały na chorągwi księcia mazowieckiego w bitwie pod Grunwaldem.

Nawiązuje również do herbu Grzymała, którego używała bardzo zasłużona dla rozwoju tych ziem rodzina Potulickich. Herb przedstawiał mur z trzema wieżami i bramą, w której stoi rycerz zbrojny z tarczą i mieczem. Umieszczenie rycerza z mieczem ma uzasadnienie także ze względu na prastare tradycje kuźnicze Pruszkowa.

powiat_pruszkowski_flaga

Flaga to dwa pasy szerszy żółty i węższy czerwony. Na tle żółtego pasa znajduje się herb powiatu.

sztandarSztandar Powiatu Pruszkowskiego to na czerwonym tle godło Orzeł Biały w koronie na pierwszej płacie sztandaru, na żółtym tle herb Powiatu i złoty napis Powiat Pruszkowski na drugiej płacie sztandaru. Został ufundowany przez Bank Spółdzielczy w Raszynie, Bank Spółdzielczy w Pruszkowie, Bank ING Śląski oraz Bank BPH i poświęcony 11 listopada 2005 r. w dniu Święta Niepodległości.

logo_pruszkow_A_kolor

Logo Powiatu Pruszkowskiego powstało w 2015 r. Jego specyfikacja została określona w księdze znaku. Logo w wersji podstawowej składa się z kolorowego znaku oraz nazwy „powiat pruszkowski”. Nazwa „powiat pruszkowski”, umieszczona jest poniżej sygnetu w kolorze czarnym. Elementy te tworzą zamknięty układ graficzny o stałych, określonych proporcjach i kolorystyce. Wersja podstawowa logotypu rozszerzona jest o hasło „nieskończone możliwości”. Hasło umieszczone pod nazwą „powiat pruszkowski” i wyrównane do lewej, jest zapisane krojem Lato Normal koloru czarnego. Forma rozszerzona logotypu i hasło ma zastosowanie w materiałach promocyjnych, na nośnikach reklamy zewnętrznej, telewizyjnej, prasowej i internetowej oraz innych elementach zgodnie z kryteriami przyznawania prawa do korzystania z symboliki marki.