Witamy na stronie Powiat Pruszkowski   Nacisnij aby odsłuchać zaznaczony tekst. Witamy na stronie Powiat Pruszkowski

Pytanie do starosty

Pytanie:

Szanowna Pani!
Mam świadomość o ilości załatwianych przez Państwa dokumentów, ale martwi mnie szalenie fakt w jaki sposób załatwiani są petenci w naszym Starostwie.
Niestety Państwo wobec obywateli jest bezwzględne – żąda,nakazuje, wyznacza terminy, ale niestety samo nie jest w stanie zrewanżować się tym samym. Na jakiekolwiek decyzje trzeba czekać już nie tygodniami,a miesiącami.
Dlaczego urzędnicy nie potrafią wyznaczyć konkretnej daty odbioru pisma bądź decyzji, tylko trzeba chodzić, dowiadywać się, prosić – co i tak nie daje efektu.
Według mnie jednym z kryteriów zatrudnienia (bądź redukcji etatu) powinna być sprawność danego urzędnika. Niech Pani przeanalizuje jak szybko załatwiane są sprawy w Starostwie i chociaż postara się wyznaczyć pracownikom określony czas na załatwienie jednej konkretnej sprawy (np. 3 tygodnie). Jeśli nie jest w stanie tego zrobić, to na jego miejsce przyjdzie ktoś,kto będzie w stanie. Może pracownicy oprócz kodeksu powinni podpisywać zobowiązania do załatwiania spraw w określonych terminach. A może warto skrócić niektóre procedury, które są niestety w naszych czasach wszechobecne? Życzę przede wszystki zdrowia, wytrwałości i odwagi w podejmowaniu (przełomowych) potrzebnych nam wszystkim decyzji.
Pozdrawiam.
Andrzej

Odpowiedź:

Szanowny Panie Andrzeju,

Ujął Pan problem wymagań Państwa wobec obywateli bardzo ogólnie pisząc ,,Niestety Państwo wobec obywateli jest bezwzględne – żąda, nakazuje, wyznacza\”. W odniesieniu do urzędów, Państwo oczekuje dotrzymanie postanowień aktów legislacyjnych i wynikających z nich procedur. Starostwo musi je wypełnić, bo wszelkie uchybienie prawne mogą powodować nieważność wydanego dokumentu w postaci decyzji, postanowienia, zaświadczenia itp.
Oczywiście jest to ogólne ujęcie problemu, na który nakłada się organizacja pracy, wiedza, umiejętności i sprawność urzędników, którą staram się w urzędzie stale monitorować i reagować w miarę posiadanych środków i możliwości.

W swoim pytaniu do Starosty nie podaje Pan konkretnych przypadków, czy zdarzeń dotyczących Pana sprawy, nie wiem więc jakie uchybienie widzi Pan w funkcjonowaniu administracji powiatowej, a w związku z tym, trudno jest mi udzielić merytorycznej odpowiedzi.

Skip to content Naciśnij aby wysłuchać zaznaczony tekst