Pomoc

Portal

Opis portalu

Strona WWW Powiatu Pruszkowskiego składa się z modułów tematycznych, do których dostęp następuje poprzez odnalezienie pozycji w menu, lub z wyszukiwarki treści.

Podział strony

Każda strona witryny składa się z sekcji:

  • Nagłówek:
    • Logo powiatu – będące odnośnikiem do strony głównej,
    • Przyciski dostępności – przełącznik w tryb tekstowy, zwiększenie fontu, zmiana kontrastu witryny,
    • Informacje o dacie i imieninach na aktualny dzień,
  • Menu główne,
  • Treść odpowiedniej strony,
  • Stopka:
    • Odnośniki do opisów poszczególnych powiatów,
    • Odnośniki – linki serwisowe,
    • Informacje kontaktowe,
    • Podpis,
    • Odnośniki – “Czego szukasz?”,
    • Symbole informujące o dostosowaniu strony do odbiorcy niesłyszącego, słabo słyszącego, oraz słabowidzącego,
    • Strzałka do powrotu do nagłówka witryny

Menu

Opis

Do poruszania się po stronie służy menu główne. Menu znaleźć można na pasku w nagłówki strony pod logotypem powiatu. Menu składa się z trzech rozwijanych poziomów.

Menu – 1. poziom

Początkowo widoczny jest pierwszy poziom menu – składający się z pięciu sekcji.

  • Aktualności,
  • Powiat,
  • Dla mieszkańców,
  • Dla turystów,
  • Kontakt

Elementy menu zawierają zarówno odnośniki do stron jak i menu drugiego poziomu.

Pozycja menu posiadająca podmenu jest odpowiednio oznaczona symbolem strzałki skierowanej w dół.

Menu – 2. poziom

Dostęp do menu drugiego poziomu następuje poprzez wybranie pozycji z menu poziomu pierwszego przyciskiem myszy, lub klawiaturą.

Menu drugiego poziomu jest rozwijaną pionionową listą zawierającą odnośniki do stron, oraz elementy stanowiące odnośniki do menu kolejnego poziomu.

Odnośniki są oznaczone symbolem poziomej strzałki skierowanej w prawo. Po najechaniu na nie rozwija się menu ostatniego poziomu.

Menu – 3. poziom

Menu trzeciego poziomu zawiera wyłącznie odnośniki do stron portalu. Przejście na odnośnik następuje po wybraniu go przyciskiem myszy, lub z poziomu klawiatury.


Strony portalu

Strona główna

Opis strony głównej

Strona główna zawiera:

  • Wyróżnione wiadomości z sekcji – aktualności: * ułożone na siatce 4 informacje – najnowsze, bądź wyróżnione przez redaktora witryny, * zawierają zdjęcie (w przypadku jego braku – logo powiatu), tytuł wpisu (będący odnośnikiem do aktualności), oraz kategorię wpisu (będącą odnośnikiem do strony agregującej podobne aktualności o tej samej kategorii)
  • W przypadku gdy istnieją pilne informacje – pasek informacyjny, na którym przewijają się najważniejsze nagłówki – klikając na nagłówek witryna przekieruje do jego pełnej treści,
  • Odnośniki do trzech wyróżnionych modułów: * O powiecie – Interaktywna mapa powiatu, * Poradnik interesanta – ostatni wpis z modułu “Poradnik Interesanta”, * Biuletyn Informacji Publicznej – odnośnik do BIPu,
  • Wyszukiwarkę – moduł służący do wyszukiwania treści w witrynie – po wpisaniu frazy do wyszukania przyciskiem lupy, lub klawiszem “enter” strona przekieruje do wyników wyszukiwania frazy witrynie,
  • Pogoda – moduł zawierający pogodę na dzień obecny, oraz prognozę na następny, dla miejscowości powiatu. Zmiana miejscowości następuje poprzez wybranie ich na liście rozwijanej,
  • Moduł wydarzenia – zawierający nadchodzące wydarzenia w powiecie * moduł ma możliwość ograniczenia do zakresu dat po wybraniu ich z kalendarza, który rozwija się po kliknięciu w pole “Wpisz datę od/do”, * moduł zawiera odnośnik do strony “Kalendarium” zawierający szersze opisy wydarzeń, * pozycje listy – pojedyncze wydarzenia zawierają datę – dzień rozpoczęcia, tytuł – odnośnik do opisu, oraz obrazek wyróżniający (np. plakat wydarzenia),
  • Moduł trzech odnośników:
    •  Komunikaty – aktualności oznaczone jako komunikaty – zawierające krótkie treści ogłoszenia – z możliwością przewijania ich poprzez odnośniki – kropki – pod wpisem, oraz możliwość przejścia do wpisu klikając na jego datę,
    • Pytanie do starosty:
      • Moduł zawierający formularz – otwierany po kliknięciu na przycisk “Zadaj Pytanie”, w którym jest możliwość zadania pytania staroście pruszkowskiemu,
      • Moduł z odpowiedziami na pytania użytkowników strony – odnośnik do odpowiedzi
  • Poradnik interesatna:
    • Moduł zawierający karty usług – najważniejszych spraw, które można załatwić w siedzibie starostwa,
    • Możliwość filtrowania kart wg ich kategorii, sortowania wg. wybranych kryteriów, oraz ograniczenie wyników wyłącznie do ulubionych,
    • Wyszukiwarka treści w poradniku,
    • Możliwość dodania wpisu do ulubionych w celu łatwiejszego odnalezienia go w przyszłości (przełącznik),
    • Tabela wpisów do poradnika – tytuł – odnośnik do wpisu, oraz dane wpisu,

Aktualności

Opis

Moduł zawiera:

  • Wyróżnione aktualności (zachowanie i układ analogiczny do strony głównej),
  • Wyszukiwarkę aktualności,
  • Filtr aktualności ograniczający wyświetlane wpisy do wskazanych dat,
  • Listę kolejnych aktualności posiadających:
    • datę publikacji,
    • Tytuł – odnośnik do pełnej treści,
    • Wypis / lead – zawierający skrócony opis aktualności,
  • Menu – popularne, zawierające odnośniki do wyróżnionych stron witryny,
  • Ostatnie wpisy na Facebooku powiatu,
  • Ostatnie galerie na stronie – odnośniki do modułu z galeriami, zawierające:
    •  Obrazek wyróżniający,
    • Tytuł,
    • Kategorię,
    • Liczbę zdjęć w galerii obok ikony aparatu,
  • Paginację – strony z następnymi aktualnościami,

Strona aktualności

Klikając na tytuł wpisu strona przenosi do jego pełnej treści, która zawiera:

  • Jeśli jest włączony – szeroki obraz wyróżniający wpisu,
  • Tytuł wpisu,
  • Kategorie wpisu,
  • Wyróżniony pogrubionym fontem wypis (lead),
  • Pełną treść,
  • Datę publikacji,
  • Odnośniki do popularnych stron portalu,
  • Linki do udostępnienia treści w portalach społecznościowych,
  • Odnośniki do popularnych wiadomości na stronie,

Moduł wyszukiwarki

Wyszukiwanie treści na stronie odbywa się przez wpisanie frazy w wyszukiwarce (kilka na portalu – np. na stronie głównej) i wciśnięcia klawisza “enter”, bądź wciśnięcia ikony lupy.

Wyszukiwarka przekierowuje na stronę z wynikami agregującą treści zawierające wybraną frazę.

  • Tytuły będące odnośnikami do treści,
  • Paginację – następne strony wyszukiwania,
  • Jeśli istnieją – powiązane multimedia z modułu “Galerie” – obrazy będące odnośnikami do stron galerii,

Strony statyczne

Z poziomu menu dostępne są strony statyczne zawierające wyłącznie tekst oraz obrazy (np. strona “Informacje”).

Jeśli jest podlinkowany – obraz ma możliwość powiększenia – po kliknięciu na niego włączenie tzw. “lightboxa” – obraz powiększa się do całej szerokości strony.

Moduły z opisami pracowników

Strony – np. “Zarząd” z opisem wydziału pracowników. Strony trgo typu zawierają:

  • Opis wydziału,
  • Przewijaną listę pracowników, zawierającą:
    • Imię i nazwisko pracownika,
    • Zdjęcie pracownika,
    • Stanowisko, które pełni opisywana osoba,
    • Skrócony opis – po najechaniu na ikonę “i”, pojawiający się obok kursora,
    • Po wybraniu osoby z listy pojawia się jej pełen opis,

Moduły mapy powiatu

Moduł zawiera uproszczoną mapę powiatu z opisem gmin. Po najechaniu kursorem na gminę pojawia się jej nazwa. Po kliknięciu myszą na powiat rozwija się menu z jej krótkim opisem.

Z tego miejsca jest możliwość przejścia do pełnego opisu powiatu.

Opisy powiatów

Moduł opisu powiatu zawiera:

  • Herb powiatu,
  • zdjęcie wyróżniające – wykonane w danym powiecie,
  • Podstawowe informacje dot. powiatu,

Galeria

Moduł agreguje galerie multimediów. Moduł zawiera możliwość filtrowania i wyszukiwania.

Galerie wyświetlają się w układzie analogicznym do aktualności na stronie głównej – promowane/najnowsze galerie na górze, a następne poniżej.

Wyszukiwarka natychmiastowo prezentuje wyszukane treści, bez przeładowywania strony.

Filtr – rozwijany z listy, ogranicza widoczność galerii do wybranych kategorii.

Wydarzenia

Moduł zawiera kalendarium imprez odbywających się w powiecie pruszkowskim.

Moduł zawiera:

  • Nagłówek z analogicznym do strony głównej układem treści – najnowsze/promowane na początku,
  • Wyszukiwarkę działającą dynamicznie – bez przeładowywania strony,
  • Kalendarz – na którym zaznaczone są jako aktywne (odróżniającym się kolorem fontu) dni, w których odbywają się wydarzenia – po wybraniu dnia dynamicznie (bez przeładowywania strony) pojawią się wydarzenia z wybranej daty,
  • Filtr ograniczający widoczność wydarzeń do wybranych z listy kategorii,
  • Paginację – w przypadku gdy aktualności jest wiele, moduł posiada podstrony z kolejnymi stronami wydarzeń,
  • Wydarzenia – posiadające datę i godzinę rozpoczęcia, tytuł, tytuł organizatora, oraz skrócony opis – kliknięcie w tytuł przenosi na stronę wydarzenia

Strona wydarzenia

Strona wydarzenia wygląda analogicznie do strony aktualności, różnicą jest panel boczny zawierający opis wydarzenia:

  • Dodanie wydarzenia do swojego kalendarza Google,
  • Eksport wydarzenia do formatu iCal (ics),
  • Szczegóły wydarzenia:
    • Data,
    • Czas,
    • Kategoria,
    • Miejsce i organizator, oraz (jeśli włączona) mapa Google miejsca,

Poradnik interesanta

Moduł zawiera poradnik interesanta opisany w sekcji “Strona główna”.

Interaktywna Mapa Powiatu

Moduł zawiera miejsca w powiecie oznaczone na mapie odpowiednio skategoryzowane.

Moduł wyświetla m.in.:

  • Apteki – wraz z tygodniami ich dyżurów,
  • Inwestycje w powiecie,
  • Szpitale,
  • Inne

Filtrowanie odbywa się poprzez wybranie kategorii z paska, następnie aktywuje się filtr szczegółowy – dostępny z lewej kolumny (np. dla aptek – jest możliwość filtrowania po gminie).

Po wybraniu wpisu z listy mapa przeniesie do miejsca w którym się on znajduje. Pojawi się również krótki opis miejsca i jeśli dostępne zdjęcie w oknie z prawej strony.

Konsultacje społeczne

Opis modułu

W Przypadku trwających konsultacji społecznych w menu głównym pojawia się również pozycja “Konsultacje Społeczne”.

Strona konsultacji społecznych zawiera opis problemu, który jest konsultowany, wylistowane załączniki, oraz link do menu gdzie mieszkańcy mogą zabrać głos w omawianej sprawie.

Forum

Na forum konsultacji znajdują się elementy:

  • Tytuł,
  • Liczba odpowiedzi – wpisów użytkowników,
  • Status tematu,
  • Liczba odwiedzin tematu,
  • Możliwość wydrukowania strony,
  • Pole tekstowe, które po uzupełnieniu przez użytkownika umożliwia umieszczenie wpisu,
    • Możliwość umieszczenia linku do załączników przez użytkownika – linku do strony, lub pliku, poprzez wybranie ikony “+” obok tekstu “Załączniki”,
    • Dodanie wpisu następuje po wybraniu przycisku “Dodaj odpowiedź”