Jak załatwić sprawy z zakresu rejestracji pojazdów, praw jazdy oraz paszportów ?

Aktualności

Szanowni Państwo,

przedstawiamy kilka ważnych wskazówek dotyczących załatwiania spraw z zakresu rejestracji pojazdów, praw jazdy oraz paszportów w tym trudnym dla wszystkich czasie jakim jest zagrożenie epidemiologiczne wirusem COVID-19.

  • Paszporty
    Czasowy odbiór dokumentów paszportowych, dla których wnioski zostały złożone w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie, odbywa się Referacie nr 1 przy ul. Kruczej 5/11 w Warszawie po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie 22-695-73-02, w sytuacjach niecierpiących zwłoki.
    Szczegółowe informacje dotyczące obecnego funkcjonowania Oddziału Paszportów znajdują się na stronie:
    kliknij tutaj
  • Zbycia/nabycia pojazdów
    Aby dokonać zgłoszenia drogą elektroniczną, należy przygotować:
    • dane pojazdu, którego nabycie lub zbycie będzie zgłaszane (marka, typ, model, numer VIN, dotychczasowy numer rejestracyjny). Znajdują się np. w dowodzie rejestracyjnym, umowie sprzedaży lub na fakturze VAT,
    • dane zbywcy lub nabywcy pojazdu,
    • kopia dokumentu przenoszącego prawo własności pojazdu, który potwierdza zbycie lub nabycie pojazdu, np. umowa/faktura.
  • Zgłoszenie za pomocą platformy ePUAP
    1) Zalogowanie się przy pomocy Profilu Zaufanego na stronie:
    kliknij tutaj
    2) Wybranie sekcji Usługi dla obywatela (w pasku z lewej strony), a w niej kategorii Kierowcy i pojazdy (trzecia od góry).
    3) Po rozwinięciu się spisu e-usług należy wybrać i kliknąć w Zgłoś zbycie lub nabycie pojazdu, np. sprzedaż, kupno, darowiznę (usługa online).
    4) I teraz najważniejsze kliknięcie – w przycisk Wyślij zgłoszenie. Tutaj należy wybrać cel zgłoszenia: zbycie lub nabycie pojazdu, wpisać dane pojazdu i dołączyć skan dokumentu, który potwierdza zbycie lub nabycie pojazdu, sprawdzić i ewentualne uzupełnić dane
    i podać dane zbywcy/nabywcy pojazdu. Konieczne jest też zaadresowanie formularza zgłoszenia. Po sprawdzeniu formularza zawiadomienia, trzeba podpisać go profilem zaufanym i wysłać. Wyświetli się komunikat, że zawiadomienie zostało wysłane. Na skrzynkę na koncie Mój Gov nadejdzie urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP). Uwaga! To jedyny dokument potwierdzający złożenie zawiadomienia. Możliwe jest też przesłanie kopii wymienionych wyżej dokumentów oraz wniosku zbycie/ nabycie pojazdu pocztą wniosek do pobrania na naszej stronie w zakładce PORADNIK INTERESANTA : rejestracja pojazdów / zgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu.
  • Prawa jazdy
    Możliwość załatwienia sprawy z zakresu praw jazdy należy konsultować z pracownikiem Wydziału Obsługi Mieszkańców pod numerem telefonu 22 738-15-38, który udzieli Państwu szczegółowych informacji. Jednocześnie informujemy, że filia Wydziału Obsługi Mieszkańców w Raszynie od dnia 12 marca została zamknięta do odwołania.

W związku z bardzo dużą absencją pracowników czas załatwienia poszczególnych spraw uległ znacznemu wydłużeniu, a niektóre, ze względu na ich specyfikę, są niemożliwe do załatwienia.

Za wszelkie niedogodności przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość w tym trudnym dla wszystkich okresie.