Przebudowa linii 447 Grodzisk Mazowiecki – Warszawa

Aktualności

W siedzibie Starostwa podpisano dziś umowę na przebudowę linii z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy. TO BADZO WAŻNA INFORMACJA SZCZEGÓLNIE DLA MIESZKAŃCÓW POWIATU. Kontrakt inwestycji opiewa na kwotę 285 mln złotych.

Przebudowa linii mimo utrudnień w komunikacji, które powstaną na czas jej remontu niesie za sobą znacznie więcej  pozytywnych zmian dla mieszkańców. Przede wszystkim wiąże się to z większą częstotliwością kursowania i punktualnością pociągów, lepszym dostępem do peronów dla osób niepełnosprawnych, krótszym czasem podróży dzięki podwyższeniu prędkości z 80 do 120 km/h, a także wzrostem bezpieczeństwa uzyskanym dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym.  Starosta Maksym Gołoś: „Od wielu lat mówiło się o potrzebie modernizacji linii kolejowej, którą tysiące mieszkańców powiatu dojeżdża do Warszawy i wraca do swoich miejsc zamieszkania. – mówił podczas spotkania. „My, jako Zarząd i Rada Powiatu Pruszkowskiego patrzymy na tę inwestycję z wielką nadzieją. Dzięki temu, że poprawi się komunikacja zbiorowa wiele osób być może przesiądzie się z aut do kolei, co będzie miało wpływ zarówno na czystsze powietrze, jak i mniej zakorkowane miasto.” – dodał Starosta.

Na modernizowanej linii będzie 6 stacji i powstanie nowy przystanek w Parzniewie. Każdy z tych obiektów wyposażony zostanie w lepszy system informowania pasażerów. Przebudowa zaplanowana jest na odcinku 22 km, na którym zostaną wymienione tory, powstanie 15 nowoczesnych rozjazdów, przebudowanych 6 mostów, wiaduktów i 5 przejść dla pieszych. Pojawią się również nowe przejścia podziemne jak i najbardziej pożądana budowa tunelu drogowego. Przebudowa potrwa niespełna 2 lata. Na początku zakładano czas modernizacji 31 miesięcy, ale dzięki intensywnym pracom na zamkniętej linii uda się przyśpieszyć zakończenie inwestycji. Pierwsze prace rozpoczną się na przystankach w maju. Zostaną wykonane konstrukcje, które umożliwią przebudowę przejść i sprawny przejazd pociągów, bez wstrzymywania ruchu. Przy drugim etapie zaplanowana jest zastępcza komunikacja autobusowa. „Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne będzie utrzymanie sprawnej komunikacji podczas  zamknięcia linii. Wspólnie z przewoźnikami i samorządami opracowujemy najlepsze trasy dla korytarza komunikacyjnego Grodzisk – Warszawa. Jeszcze w kwietniu chcemy przekazać mieszkańcom i pasażerom schematy, komunikacji, które będą obowiązywały od września” –mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W spotkaniu udział wzięli między innymi Andrzej Bittel – Podsekretarz Stanu z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Zdzisław Sipiera – Wojewoda Mazowiecki, Maksym Gołoś – Starosta Pruszkowski, Ireneusz Merchel – Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Arnold Bresch – członek Zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PLK, Zbigniew Żerański – Dyrektor Regionu Centralnego, Ireneusz Dudek – Dyrektor Finansowy z Centrum Realizacji Inwestycji PKP, a także Piotr Jurczyk – prezes Intercore Sp. z o.o.

Na podstawie materiałów prasowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A